Vybrané možnosti navyšování návštěvnosti internetového obchodu

V následujících několika článcích se budu věnovat možnostem navyšování návštěvnosti malého internetového obchodu. Vysoká návštěvnost webu sice nezaručí vysoký počet zákazníků, ale může k tomu určitým způsobem přispět. Proč tedy navyšovat návštěvnost?

  1. Návštěvnost neznamená plno zákazníků, ale je určitá pravděpodobnost, že mezi návštěvníky nějaký potenciální je. Pokud máme na internetovém obchodě nulovou návštěvnost, je jasné, že si nikdo nic nekoupí.
  2. Pokud na stránku vhodně umístíme počítadlo přístupů (např. na českých stránkách snad nejrozšířenější od Toplistu), potenciální zákazníci uvidí, kolik návštěvníků stránka má. Pokud je tato hodnota vysoká, byť uměle vyhnaná, může v zákazníkovi vzbudit větší důvěru. Vidí totiž, že na stránce není sám.

Je plno metod, jak zvýšit návštěvnost, každá je jinak nákladná a jinak úspěšná. Zaměřím se na ty možnosti, které nás nemusí stát vůbec nic. Existuje mnoho serverů, které nabízejí jakousi výměnu reklam. Necháte zobrazit reklamu a za to dostanete body. Nebo můžete zobrazovat reklamu na svém webu a také za to dostat body. Někdy jdou body vyplatit za peníze, ale téměř všude je můžete využít k zobrazování vaší reklamy.

Reklama může být různá. V následujících článcích se okrajově zmíním Pay-Per-Post a zobrazování odkazů a hlouběji se budu zabývat emailingem, sufrovací reklamou a Facebookem, kde se zaměřím na neplacené služby. Také se zmíním o metodě WOM.

Ještě než se začnu jednotlivým možnostem věnovat, můžu konstatovat, že největšího navýšení návštěvnosti docílím pomocí surfovací reklamy. Tady jde o navýšení v řádu stovek přístupů. Ale je takové navýšení efektivní? Kolik procent potenciálních zákazníků je ve stovkách návštěvníků? Řekla bych, že téměř žádný. Proto je důležité u jednotlivých metod nějakým vhodným způsobem změřit jejich skutečnou úspěšnost s ohledem na primární cíl našeho obchodu. Ten je prodat zboží.

Návštěvníky proto rozčlením do několika kategorií, k čemuž mi pomůže Google Analytics.

  • Všichni návštěvníci
  • Návštěvníci se zájmem (návštěvy bez okamžitého opuštění)
  • Zákazníci (návštěvníci, kteří si něco koupí)

Propagovaný internetový obchod nabízí ručně vyráběné šperky (bižuterii) se zaměřením na náušnice. Cílovou skupinou jsou ženy věkové kategorie 15 – 25 let.

Obsah následujících článků: (dosud nezveřejněné články se vám nezobrazí, každé pondělí, středu a pátek v 17 hodin je zveřejněn nový článek)

1. Pay-per-post

2. Zobrazování odkazů
2.1 Nekontextové
2.2 Kontextové – 6.6.

3. Emailing – 8.6.
3.1 Emailing v praxi – 10.6.

4. Surfovací reklama – 13.6.
4.1 Autosurfování
4.2 Manualsurfování
4.3 Bestsurfování

4.4 Paysurfování
4.5 Reklamní bannery

5. Facebook
5.1 Fotografie, stránka, to se mi líbí
5.2 Událost

6. WOM

7. Závěr
7.1 Srovnání metod
7.2 Závěr

Příspěvek byl publikován v rubrice Blog a vše kolem se štítky , , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

1 komentář u Vybrané možnosti navyšování návštěvnosti internetového obchodu

  1. Jaromír napsal:

    Děkuji za tip, jsou tu některé pohledy na danou problematiku, které jsem ještě nikde jinde nenašel.
    Děkuji Jaromír

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *