2.1 Nekontextové zobrazování odkazů

Druhá možnost propagace, se kterou jsem se jako publisher setkala, je zobrazování odkazů. Vlastním čtyři domény, na kterých mám šest webových stránek. Ať už je to galerie mých fotografií, čtenářský deník nebo nějaký blog, všechno to byly ztrátové položky. Musela jsem platit za hosting a za domény. S psaním reklamních článků to už sice nebyly jen výdaje, ale stejně bylo pět webů, které nic nevynášely. A tak jsem se rozhodla poskytnout prostor pro reklamu.

Vyzkoušela jsem plno reklamních systémů, ale všechny postupem času zanikly. Momentálně již přes rok využívám mLink.cz, který je nenáročný jak na čas publishera, tak inzerenta. Moje jediná práce spočívá v tom, že své stránky přidám do databáze a na své stránky pak přidám kód, který mi mLink vygeneruje.

Pak už se nemusím o nic starat. Když si inzerent zakoupí reklamu na mé stránce, automaticky se zobrazí.

mLink.cz nabízí hned tři typy reklamy a to lištu odkazů (pouze odkaz), blok reklam (odkaz a krátký popis) a banner. Všechny tři typy jsou spíše na zviditelnění ve vyhledávačích. Odkazy nemají atribut rel=“nofollow“ a tak navyšují ranky. Pro publishera je to ale risk, za který může být penalizován snížením svého ranku. Reklamy mají být tímto atributem označovány.

Co se počtu kliků týče, jsou to čísla blížící se nule. U lišty odkazů to zpravidla bývá 1 klik za měsíc, blok reklam 2 kliky a banner připoutá pozornost více – až 10 kliků. Jedná se o údaje změřené na stránce s PageRankem 2, S-Rankem 60 a průměrnou návštěvností 30 UIP/den. To je ca. 1000 lidí měsíčně, jeden, dva nebo deset z tisíce opravdu není mnoho.

Příspěvek byl publikován v rubrice Blog a vše kolem. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

1 komentář: 2.1 Nekontextové zobrazování odkazů

  1. Pingback: Hnědooká : Vybrané možnosti navyšování návštěvnosti internetového obchodu

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *