7.1 Srovnání metod

Ze získaných dat můžu srovnat jen konverzní poměr u Emailingu a Facebooku. Ačkoliv jsem přes Emailing získala jen jednoho zákazníka, konverzní poměr 2,1% není v porovnání s Facebookem (3,6%) vůbec špatný. I když vezmu v úvahu nejúspěšnější krok, a to vytvoření události na Facebooku (konverzní poměr 4,1 %), pravděpodobnost, že se z návštěvníka stane zákazník, je ale přesto velmi malá. (viz tabulka)

Konverzní poměr kolem 2-4% se mi zdá opravdu málo. Proč návštěvníci nenakupují? Napadá mě několik důvodů:

  1. Podezřele nízká cena – v porovnání s ostatními obchody s bižuterií mám velmi nízké ceny. Ceny jsou nízké, protože původní myšlenka nebyla vydělávat, ale zbavit se ve volném čase vyrobených věcí. Baví mě vyrábět náušnice, nechtěla jsem vydělávat. Výrobky si ode mě kupovali přátelé a na těch jsem vydělávat nechtěla. V poslední době se ale objevují i objednávky od cizích lidí a tak uvažuji, že bych ceny zvedla. Možná pak bude konverzní poměr vyšší…
  2. Lidé všeobecně reklamě na internetu nevěří a vyhýbají se jí. Často ve všem vidí možné poškození počítače například virem, a proto na reklamy zásadně neklikají a vyhýbají se jim. Nedůvěra ale není jen vůči reklamám, ale často to bývá nedůvěra vůči celému obsahu internetu.
  3. V první fázi mohl odradit samotný vzhled stránek. Bylo to sesmolené dohromady, aby to fungovalo a tak eshop působil dost nepřehledně. Nyní ale vypadá úplně jinak, a podle mého názoru přehledněji.
  4. Návštěvníci zboží jen prohlížejí, ale nechtějí koupit. Buď si ho umí sami vyrobit a tak hledají inspiraci, nebo se jim výrobky líbí, ale bižuterii nenosí.
  5. Návštěvníci chtějí zboží koupit, ale nemají rádi, když jim ho někdo podsouvá reklamou. Nechtějí jednat hned, nechtějí nakupovat hned, ale chtějí si to rozmyslet. Často pak zapomenou, že si vůbec chtěli koupit nějaké náušnice…

Zajímavé je také složení zákazníků a objednávek. (viz tabulka) Z tabulky je vidět, že nejvěrnější zákazníci jsou lidé získaní metodou mouth-to-mouth, v průměru si objednají dvakrát.

První graf zobrazuje rozložení zákazníků. Vidíme, že hlavní zdroj zákazníků je Facebook, potom WOM. Zbylé zdroje jsou menšinovou záležitostí.

Druhý graf zobrazuje rozložení objednávek. Polovinu objednávek tvoří zákazníci z Facebooku, velkou část tvoří zákazníci získaní metodou WOM.

Příspěvek byl publikován v rubrice Blog a vše kolem. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *