6. WOM (Word of mouth)

Nedílnou součástí získávání nových zákazníků je metoda Word of mouth. Jde vlastně o to, že spokojený zákazník doporučí mé výrobky dalším lidem. Dalo by se říci, že Facebook svým způsobem pracuje na tomto principu, protože převážná většina lidí, kterým se moje stránka líbí, se ke mně dostala právě přes doporučení od nějakého kamaráda.

Pokud ale vyloučím z této metody Facebook, tak jsem získala 6 zákazníků, kteří u mě provedli celkem 14 objednávek. Dalo by se říci, že to jsou ti nejvěrnější zákazníci. Není se čemu divit, když jim moje produkty doporučil kamarád. Word of mouth je snad ta nejúčinnější forma získávání nových zákazníků. Nových věrných zákazníků.

Má ovšem i druhou stránku. Nespokojený zákazník také řekne svým přátelům a tak můžete o mnoho potenciálních zákazníků přijít. Je všeobecně známo, že nespokojený člověk si postěžuje mnohem více lidem, než kolika obchod vychválí spokojený člověk.

Sáhněte si sami na srdce. V kolika obchodech jste byli spokojeni? Kolik z nich jste doporučili přátelům? A pak se zamyslete… Kde jste byli nespokojení? Kolika lidem jste o své nespokojenosti vyprávěli?

 

Příspěvek byl publikován v rubrice Blog a vše kolem. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *