Reklamní články nejsou hříchem

V poslední době se na mnoha blozích rozmnožily reklamní články. Většina lidí to odsuzuje, ale já si nemyslím, že je psaní reklamních článků hřích. Spíše naopak.

Samozřejmě, že záleží na tom, na jakém blogu se propagující placený článek objeví, pokud je to blog zásadně o jídle a autor pak za peníze napíše článek o balicím papíře, nesetká se to s úspěchem. Pokud člověk píše blog na úrovni, který je zaměřen jen na jedno téma, je pracnější vybrat si z placených článků ty, které může zveřejnit.

Ale když vezmeme v úvahu tuctový, ne mnoho úspěšný blog, který se zabývá vším možným, není přece žádný reklamní článek prohřeškem. Čtenářům blogu jsou přinášeny články z absolutně odlišných oblastí a tak nečeká článek s určitou tematikou, ale chce se dozvědět něco nového. Informovat o skvělém oboustranném balicím papíru přece není hřích. Čtenářovi je přinesena nová informace, upozornění na zajímavou věc a autor článku navíc dostane zaplaceno.

Placené články ale mnoho lidí odradí. Občas se bloger nechá zlákat nabízenou částkou a napíše i o věci, se kterou absolutně nesouhlasí, nebo o věci, která mu přijde špatná a zbytečná. Někdy se z blogu stane smetiště reklamních článků, bloger už nemá zájem psát jen proto, že ho to baví. Z psaní se stane výdělečná činnost a tím i upadá kvalita napsaných článků.

Na blogu by podle mého názoru neměly převažovat reklamní články. Blog má být osobní zápisník, s vlastními a nepodplacenými názory. Pokud chcete vydělávat placenými články, dobře zvažte, o čem psát budete a o čem ne. Zkuste se vžít do vašeho čtenáře, zkuste se zamyslet, jestli by vám článek něco přinesl nebo ne. Nepiště bezhlavě o každé blbosti jen proto, že za to dostanete peníze. Ale na druhou stranu se psaní placených článků nebraňte.

Příspěvek byl publikován v rubrice Blog a vše kolem se štítky , , , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

6 komentářů: Reklamní články nejsou hříchem

  1. Reklamní články nejsou hříchem. To, že je každý druhý český bloger „copywriter“ a všude to píše už ano. Respektive si mne můžou lidi zařadit do škatulky „nerad-vidí-kolem-sebe-slovo-copywriter-protože-si-ho-píše-do-popisky-autora-každej-druhej“.

    Možná se tenhle pohled u mě změní, v blízké budoucnosti to ale jistě nebude.

  2. Hnědooká napsal:

    Je zvláštní číst o někom, že je copywriter. Na jednu stranu to zní vznešeně, ale na druhou stranu si vždy musím položit otázku, jestli si tento přívlastek člověk vůbec zaslouží, jak asi vypadají jeho výtvory a jaká je spolupráce s ním…

  3. Nogard napsal:

    Ono to je hodně o tom proč člověk vlastně blog píše. Hlavně by měl dát bloger čtenáři jasně najevo, že se jedná o placený článek – jak pro odlišení od článků „neplacených“ tak pro to, aby se nejednalo o skrytou reklamu.

    Jinak za sebe si myslím, že tvrzení „Z psaní se stane výdělečná činnost a tím i upadá kvalita napsaných článků“ je naprosto nesmyslný žvást ;-) Píší snad novináři pro své zaměstnavatele horší články než blogeři na své blogísky? Samozřejmě ani náhodou, je to spíše naopak …

    • Hnědooká napsal:

      Jenže článek je psán v souvislosti s blogy a blogísky, takže říkat, že to není pravda kvůli novinářům je scestné, protože je to evidentně něco trochu jiného… ;)

  4. Nogard napsal:

    Scestné? Nemyslím si to. Je to napsané jako obecné tvrzení a jako takové je naprosto mimo. A platí to i pro blogy. Stačí se podívat do zahraničí, kde existují blogeři, kteří si psaním na svůj blog bez problému vydělávají a je to právě proto, že je jejich psaní lepší než u ostatních. A totéž platí konec konců i u nás – pokud bude někdo psát za peníze špatně, tak toho za ně moc nenapíše. Naopak pokud bude psát lépe než průměr, tak má šanci, že toho za peníze napíše více.

  5. Maoran napsal:

    Nemyslím si, že by blogger měl psát reklamní články. Když se mi něco líbí, vychválím to i bez peněz. Přivýdělek je sice hezký, ale mě to přijde jako takový malý podvod na čtenáře, kteří očekávají subjektivní názor autora a dočkají se pouze placené reklamy vychvalující daný výrobek do nebe. Na mě reklamní články nedělají dobrý dojem, cením originalitu.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *